تعمیر موتور یخچال

کمپرسور یا موتور یخچال، در واقع قلب یخچال بوده و وظیفه‌ی برقراری جریان گاز درون لوله‌های پشت یخچال و در نتیجه گرفتن گرمای داخلی و خنک‌سازی را به‌عهده دارد. موتور یخچال مجموعه‌ای است شامل پیستون، میلنگ، سوپاپ‌ها که در کنار هم، با انجام یکسری عملیات، روند تولید سرمای یخچال را کامل می‌کنند. در صورت خرابی یا اختلال در عملکرد هر بخش، روند خنک‌سازی یخچال، با مشکل مواجه می‌شود یا اینکه به‌طور کامل متوقف می‌گردد. به همین خاطر در هنگام خرابی موتور یخچال، ناچاریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فکر تعمیر موتور یخچال باشیم.

ساید وی آی پی با کارشناسانی متخصص، متعهد و کارآمد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به محل سکونت خود با نزدیک ترین نمایندگی های ما در ارتباط باشید.

شمال و شمال غرب

لواسانات، شمیرانات، نیاوران، ولنجک، الهیه، تجریش، شریعتی، فرمانیه، کامرانیه، چیذر، زعفرانیه، منظریه، ازگل، دربند، دزاشیب، محمودیه، پل رومی، پاسداران، ظفر، میرداماد، جردن، دروس، پارک وی، شهرک غرب، سعادت آباد، ملاصدرا

مرکزی

راه آهن، مولوی، شوش، میدان قزوین، منیریه، حسن آباد، بعثت، افسریه، نازی آباد

شرق و جنوب شرق

گیشا، فاطمی، آرژانتین، عباس آباد، مطهری، فلسطین، توانیر، یوسف آباد، گاندی، امیرآباد

غرب و جنوب غرب

آیت الله کاشانی، باغ فیض، بلوار فردوس، آریا شهر، جنت آباد، جنرال الکتریک پونک، صادقیه، اکباتان، شهرک آپادانا، شهرزیبا، شهرک آزادی، مرزداران، شهرآرا، پاتریس، جلال آل احمد، سردار جنگل، شهرک راه آهن، جنرال میدان المپیک، شهران

 

نحوه کار کمپرسور یا موتور یخچال

همان‌طور که می‌دانید، سرمادهی یخچال از طریق چرخش گاز مخصوص و جذب گرمای داخلی یخچال توسط گاز، صورت می‌گیرد. اما این چرخش نیازمند نیروی محرکه است که توسط موتور یا کمپرسور تامین می‌شود. نحوه کار موتور یخچال به این صورت هست که در داخل موتور، قطعه‌ای به نام میلنگ، با چرخش دورانی خود، موجب بالا و پایین رفتن پیستون‌ها می‌شود؛ درنتیجه این عمل، سوپاپ‌ها بصورت متناوب باز و بسته می‌شوند و این کار باعث می‌شود تا گاز درون لوله‌ها و سیلندرها به جریان درآید.

برای این منظور در ابتدای کار، موتور گاز مربوطه را فشرده می‌کند و دمای آن را بالا می‌برد، پس از آن گاز داغ، پرفشار از کویل‌های کندانسور عبور می‌کند و دمای خود را از دست می‌دهد و تبدیل به مایع می‌شود. در ادامه افت فشار ناگهانی موجب تبدیل دوباره‌ی مبرد از مایع به گاز شده و این گاز ضمن عبور از کویل‌های یخچال، گرمای درون یخچال را جذب می‌کند.

اجزای کمپرسور یخچال

هر کمپرسور از دو بخش تشکیل شده است: یک بخش آن شامل موتورالکتریکی تک فاز است و بخش دیگرش اجزای مکانیکی آن را تشکیل می‌دهد که شامل میلنگ، پیستون و سوپاپ‌ها است. انرژی لازم برای حرکت قطعات از طریق موتور تامین می‌شود؛ میلنگ با چرخش دورانی، پیستون‌ها را بالا و پایین می‌کند و به این ترتیب جریان گاز را موجب می‌شوند. به این ترتیب در صورت خرابی کمپرسور، کارکرد آن کامل مختل خواهد شد و تعمیر موتور یخچال ضروری خواهد بود.

اجزای کمپرسور یخچال

مشکلات متداول موتور یخچال

مشکلات کمپرسور می‌تواند به دلایل مختلف رخ دهد و علائم متفاوتی هم داشته باشد که در ادامه مهم‌ترین مشکلات آن را بیان کرده‌ایم:

تخصصی ترین دپارتمان تعمیرات برندهای لوازم خانگی در تهران

آیا موتور سوخته یخچال تعمیر میشود؟

درصورت سوختن موتور، می‌توانید با تعمیرموتور یخچال، بدون خرید مجدد یخچال با قیمت بالا، مجددا از دستگاه استفاده کنید. کافیست این کار را به افراد متخصص این حوزه بسپارید. معمولا طول عمرمفید کمپرسور یا موتور یخچال ده سال است. البته ممکن هم است که یخچال شما بیش از زمان گفته شده، بدون ایجاد مشکل کارکند یا حتی ممکن است در همان اوایل خرید، مشکل پیدا کند و از کار بیفتد.

روی هم رفته در هنگام خرابی، تعمیر موتور یخچال امکان‌پذیر است؛ با این حال تعمیر کمپرسور یخچال، کاری سخت و تخصصی است و نیازمند تبحر و تجهیزات خاص خود است. کمپرسور یک محفظه بسته است و در صورت نیاز برای تعمیر، بایستی‌که باز و دوباره جوشکاری شود و این کار باید به درستی انجام پذیرد. تعمیر موتور سوخته‌ی یخچال هزینه‌ای در حدود نصف تعویض آن را خواهد داشت و اگر فرد یا شرکت تعمیرکار، ضمانت کافی را برای کارکرد آن خواهد داد و از آن‌ها مطمئن هستید، می‌تواند مقرون به صرفه باشد.

چگونه متوجه سوختن موتور یخچال شویم؟

نشانه‌هایی که شما را از خرابی موتور آگاه می‌سازد و در ادامه مجبور به تعمیر موتور یخچال می‌کند، عبارتند از:

۱- عرق کردن یخچال
۲- خراب و فاسد شدن غذاهای داخل یخچال
۳- قطع شدن اتصالات برق خانه با روشن کردن یخچال
۴- داغ شدن بیش ازحد موتور یخچال
۵- شنیدن صداهای بلند و عجیب از یخچال
۶- عرق کردن یخچال
۷- روشن و خاموش شدن مداوم یخچال
۸- افزایش مقاومت داخلی کمپرسور
۹-عدم سرمایش کافی یخچال و فریزر

سوختن موتور یخچال

پیشنهاد میشود مقاله رو به رو را مطالعه کنید :

مهمترین علل داغ شدن موتور یخچال

داغ شدن موتور یخچال

مطمئنا داغ شدن بیش از اندازه‌ی کمپرسور تاثیر زیادی بر روی عمر مفید و عملکرد آن خواهد داشت؛ به طور کلی داغ شدن موتور یخچال نتیجه‌ی کارکرد بیش از اندازه‌ی آن است. عوامل ریز و درشت متفاوت می‌توانند باعث این مشکل شوند که در این بخش به شایع‌ترین مشکلات اشاره خواهیم کرد.
۱- وجود گرد و غبار روی لوله‌های کندانسور در پشت یخچال
۲- خرابی ترموستات
۳- خرابی فن کندانسور
۴- گرم شدن موتور یخچال به خاطر گرم شدن فیلتر درایر
۵- نشتی داشتن یا خالی شدن گاز یخچال
۶- گرم شدن موتور یخچال به علت نصب اشتباه یخچال یا قراردهی آن در محیط خیلی گرم
۷- خرابی رله استارت
۸-عدم توجه به فاصله یخچال با دیوار
۹- خرابی لاستیک دور درب یخچال

نکاتی مهم در رابطه با تعمیر موتور یخچال

تعمیر موتور یخچال یا تعمیرکمپرسور یخچال، کاریست تخصصی، که بهتر است زیر نظر افراد متخصص انجام گیرد. خیلی از اوقات، تعمیر موتور یخچال، صرفه اقتصادی ندارد، زیرا هیچ ضمانتی برای درست کارکردن و مدت دوام آن، وجود ندارد، پس هیچ‌گاه تعمیر کمپرسور یخچال را به افراد غیر متخصص نسپارید. بی‌توجهی به عیوب و نشانه‌های کوچک، می‌تواند صدمه‌ی بیشتری به موتور و تجهیزات یخچال وارد کند و هزینه‌ی بیشتری را تحمیل کند. برای مثال، خرابی نوار و لاستیک‌های یخچال، می‌تواند عایق یخچال را مختل کرده و در نتیجه، مدت زمان کارکرد موتور طولانی‌تر شود و داغ شدن آن را در پی داشته باشد و این موضوع می‌تواند در دراز مدت موجب خرابی موتور شود.

درصورت خرابی موتور و زمانی‌که به فکر تعمیر موتوری یخچال هستید؛ باید بدانید که کمپرسور از قطعات مهم یخچال است که برای انجام شارژ گاز دستگاه، باید به نوع گاز کمپرسور توجه شود که از همان مدل گاز شارژ شود. گاهی اوقات دستگاه یخچالتان شروع به کار میکند و استارت میزند ولی فیوز برق می‌پرد، این هم یکی از نشانه‌های خرابی کمپرسور است، که نیاز به تعمیر کمپرسور یخچال می‌باشد. بعضی اوقات به موتوریخچال دست می‌زنید و می‌بینید که بسیارداغ است، این هم یکی از دلایل سوختن موتور است که باید برای تعمیر موتور یخچال اقدام کنیم.

پیشنهاد میشود مقاله رو به رو را مطالعه کنید :

نتیجه گیری

یخچال یکی از پرکاربردترین وسایل برقی منزل می‌باشد که در زندگی روز مره نیاز مبرم به آن داریم، بنابراین در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را داشته باشیم و اگر زمانی دچار مشکل شد، سریع با متخصصین این حوزه تماس بگیریم و به قول معروف کار را به کاردان بسپاریم.

ما در مجموعه‌ی ساید وی آی پی، تلاش کرده‌ایم تا با فراهم کردن بهترین لوازم، قطعات و تجهیزات تعمیر، در کنار متخصصین با تجربه، امکان رفع انواع ایراد یخچال را فراهم کنیم. همچنین ساید وی آی پی تخصصی‌ترین خدمات تعمیرات لوازم خانگی درتهران و حومه را انجام می‌دهد. جهت اطمینان خاطر مشتریان، دستگاه تعمیرشده تا یکسال گارانتی می‌شود تا مشتریان با خیال راحت، تعمیرات لوازم خانگی خود را به ساید وی آی پی بسپارند. به محض تماس با مجموعه، اعزام فوری تعمیرکار به محل زندگی شما صورت می‌پذیرد.

تاریخ انتشار 1402/02/03

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید