تعمیر برد یخچال

یخچال فریزر از اجزا و تجهیزات مختلفی ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها وظیفه مخصوص به خود را داشته و هرگونه اشکال در آن می‌تواند قسمت‌های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. برد یخچال یکی از مهمترین و اصلی‌ترین قطعات داخل یخچال است که اجزای مختلفی مانند کمپرسور و فن یخچال را کنترل می‌کند؛ به طور کلی می‌توان گفت برد یخچال وظیفه پردازش تمامی اطلاعات موجود در این وسیله را برعهده دارد و در صورت ایجاد مشکل یا نقص، می‌تواند تمام قسمت‌های یخچال را تحت تاثیر قرار دهد. در یخچال‌های جدید برخلاف یخچال‌های قدیمی، از برد الکترونیک استفاده شده است که این وسیله می‌تواند در کاهش مصرف انرژی نیز نقش بسزایی داشته باشد. در صورت ایجاد هرگونه مشکل برای این وسیله باید تعمیر آن به یک تعمیر کار با تجربه و ماهر سپرده شود تا پس از عیب‌یابی صحیح، اقدام به تعمیر آن شود.

ساید وی آی پی با داشتن متخصصین متعهد و کارآمد می‌تواند در نقاط مختلف تهران اقدام به تعمیر برد یخچال فریزر یا تعویض آن نماید، به طور معمول تعمیر انواع لوازم خانگی مانند یخچال توسط یک فرد بی‌تجربه می‌تواند خطرات جانی و مالی فراوانی را ایجاد نماید به همین دلیل شما می‌توانید از یک تکنسین با تجربه و حاذق در این مورد کمک بگیرید؛ در برخی مواقع مشکلاتی که برای یخچال به وجود می‌آید جدی نبوده و به آسانی در منزل می‌توان اقدام به تعمیر آن کرد. در حال حاضر نمایندگی ساید وی آی پی به دلیل داشتن کارشناسان ماهر می‌تواند بیشتر مشکلات ایجاد شده برای برد یخچال شما را در کمترین زمان بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به تعمیر برد یخچال در منزل بدون صرف هزینه حمل و نقل یا صرف انرژی و وقت زیاد نماید.

ساید وی آی پی با کارشناسانی متخصص، متعهد و کارآمد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به محل سکونت خود با نزدیک ترین نمایندگی های ما در ارتباط باشید.

شمال و شمال غرب

لواسانات، شمیرانات، نیاوران، ولنجک، الهیه، تجریش، شریعتی، فرمانیه، کامرانیه، چیذر، زعفرانیه، منظریه، ازگل، دربند، دزاشیب، محمودیه، پل رومی، پاسداران، ظفر، میرداماد، جردن، دروس، پارک وی، شهرک غرب، سعادت آباد، ملاصدرا

 

مرکزی

راه آهن، مولوی، شوش، میدان قزوین، منیریه، حسن آباد، بعثت، افسریه، نازی آباد

 

شرق و جنوب شرق

گیشا، فاطمی، آرژانتین، عباس آباد، مطهری، فلسطین، توانیر، یوسف آباد، گاندی، امیرآباد

غرب و جنوب غرب

آیت الله کاشانی، باغ فیض، بلوار فردوس، آریا شهر، جنت آباد، جنرال الکتریک پونک، صادقیه، اکباتان، شهرک آپادانا، شهرزیبا، شهرک آزادی، مرزداران، شهرآرا، پاتریس، جلال آل احمد، سردار جنگل، شهرک راه آهن، جنرال میدان المپیک، شهران

 

ساید وی آی پی | نمایندگی تعمیرات تخصصی انواع یخچال و ساید آمریکایی

برای تعمیر لوازم خانگی خود میتوانید از شماره تماس ها یا فرم ثبت درخواست استفاده نمایید
شما میتوانید با پرکردن فرم زیر درخواست تعمیر خود را ثبت کنید تا در سریعترین زمان کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و تعمیرکاران را به محل اعزام کنند.

تخصصی ترین دپارتمان تعمیرات برندهای لوازم خانگی در تهران

برد الکتریکی یخچال چه وظیفه‌ای دارد؟

برد الکترونیکی حکم مغز را در یخچال دارد. همانطور که مغز در بدن انسان تمام دستورات را به دیگر اعضا صادر می‌کند، برد نیز همین کار را انجام می‌دهد. اگر مغز از کار بیفتد، تمام بدن از کار می‌افتد. اگر هم برد یخچال خراب شود، یخچال خاموش می‌شود. وظیفه اصلی این بخش، کنترل چرخه کمپرسور و یخ‌زدایی است. زمانی که یخچال به سرما احتیاج دارد، برد ولتاژ برق را به طرف فن‌ها و کمپرسور ارسال می‌کند.
هر قطعه‌ای از یخچال خراب شود به این معناست که در برد اختلالی صورت گرفته است. برای مثال، اگر قسمت مربوط به روشن شدن موتور یا کمپرسور خراب شود، یخچال روشن نمی‌شود. اگر هم چیپ مربوط به یخ‌زدایی خراب شود، یخچال گرم می‌شود. اگر سیم یا سنسوری در یخچال قطع شود، سیگنالی به برد ارسال نمی‌شود و یخچال ارور می‌دهد. بنابراین اگر یخچال شما خاموش است و خنک نمی‌کند، باید برای تعمیر برد یخچال با تعمیرکار تماس بگیرید.

در تمام یخچال‌های دارای برد، سنسورهایی وجود دارند که دمای یخچال را اندازه گیری کرده و به برد اصلی گزارش میدهند. در این حالت برد یخچال گزارشات را پردازش کرده و در صورت بالا بودن دمای گزارش شده از دمای تنظیم شده، با ارسال ولتاژ برق به سوی کمپرسور و فن‌ها، آن‌ها را روشن کرده و تا زمانی که دمای یخچال به دمایی که تنظیم کرده‌اید نرسیده باشد آن‌ها را خاموش نمی‌کند. البته در یخچال‌های جدید علاوه بر کنترل موتور و فن‌های آن قطعاتی همچون المنت، درب یخچال، سنسورها، یخساز و… نیز تحت کنترل برد یخچال قراردارند. بنابراین می‌توان گفت که وجود هرگونه مشکلی در یخچال اعم از اختلال کمپرسور و رله استارت، از کار افتادن فن یا چراغ یخچال و… می‌تواند نشانی از خرابی برد داشته و نیاز به تعمیر برد یخچال باشد.

دلایل خراب شدن قطعه برد یخچال فریزر

دلایل خراب شدن قطعه برد یخچال فریزر

یکی از مهمترین دلایل خراب شدن برد یخچال، نوسانات برق است که باعث آسیب به قسمت‌های مختلف برد می‌شود برای جلوگیری از این کار بهتر است از یک محافظ برق برای یخچال فریزر خود استفاده کنید. البته فراموش نکنید که پس از اتصال پریز یخچال به محافظ از اتصال وسایل برقی دیگر به این محافظ خودداری کنید.

در هنگام شستشو و تمیز کردن یخچال، ممکن است آب به قسمت‌های مختلف برد برخورد کرده و باعث سوختن یا خراب شدن آن شود؛ در این مواقع بهتر است از تماس مستقیم این قطعه با آب جلوگیری کنید.

گاهی ممکن است یکی از قطعات داخل یخچال دچار اتصالی یا سوختگی شده باشد که تعویض یا تعمیر نکردن به موقع آن موجب خراب شدن برد یخچال می‌شود، در این مواقع شما باید هر چه سریعتر نسبت به تعمیر برد یخچال یا دیگر قطعات اقدام کنید.

تجهیزات و اجزای یخچال دارای عمر مشخصی هستند، به طور معمول عمر مفید قطعات یخچال مانند برد ۸ سال می‌باشد که پس از طی این مرحله ممکن است کارایی آن کاهش پیدا کرده و دچار خراب شدگی شود به همین دلیل شما باید هرچه زودتر و برای پیشگیری از آسیب رسیدن به قسمت‌های دیگر، نسبت به تعمیر برد یخچال اقدام کنید.

چگونه می‌توان مانع خرابی برد یخچال شد؟

یخچال یکی از پرکاربردترین لوازم منزل است و در صورت خرابی ممکن است هزینه زیادی را بر دوش شما بگذارد. اما راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که با انجام آن‌ها دیگر به تعمیر برد یخچال نیاز پیدا نخواهید کرد. در ادامه به بررسی این راهکارها خواهیم پرداخت.

1. استفاده از محافظ اتصال برق

یکی از راهکارهایی که مانع خرابی برد یخچال می‌شود، استفاده از محافظ برای جریان برق است. زمانی که مصرف برق بالا می‌رود، ممکن است جریان برق افت کند و قطع و وصل شود. این نوسانات به یخچال آسیب می‌زنند و شما را مجبور می‌کنند تا برای تعمیر برد یخچال با تعمیرکار تماس بگیرید. به همین جهت توصیه می‌شود تا همیشه از محافظ برای اتصال دوشاخه به برق استفاده کنید.

2. بستن سریع درب یخچال

دمای داخل یخچال از بیرون خنک‌تر است. درصورتی که درب آن برای مدت طولانی باز باشد، سرمای آن خارج می‌شود و برد الکترونیکی باید تلاش بیشتری برای خنک کردن یخچال کند. این اتفاق باعث می‌شود تا فشار زیادی به برد یخچال وارد شود و زودتر خراب شود. به همین جهت، بهتر است برای اینکه به تعمیر برد یخچال نیاز پیدا نکنید، درب یخچال را سریع و محکم ببندید تا گرما از منافذ درب یخچال هم وارد نشود.

3. باز نگه داشتن جلوی دریچه یخچال

بسیاری از افراد در هنگام چیدمان مواد غذایی به دریچه یخچال توجهی نمی‌کنند. در واقع قرار دادن حجم زیادی از مواد غذایی جلوی دریچه مانع ورود جریان هوای سرد به یخچال می‌شود. وارد نشدن سرما باعث خرابی مواد غذایی و گرم شدن محیط آن می‌شود. در این شرایط، برد الکترونیکی باید بیشتر کار کند تا یخچال را سرد کند. بنابراین اگر می‌خواهید به تعمیر برد یخچال نیاز پیدا نکنید، جلوی ورود سرما را با مواد غذایی نگیرید.

4. قراردادن یخچال در جای خنک

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش طول عمر یخچال می‌شود، قرار دادن یخچال در جای مناسب است. اگر یخچال را در نزدیکی گاز و یا وسایل گرمازا قرار دهید، باعث می‌شود تا با هر بار باز شدن درب، گرمای زیادی به داخل یخچال نفوذ کند. همچنین، در خین قرار دادن یخچال در کنار دیوار، سعی کنید فاصله‌ای میان دستگاه و دیوار ایجاد کنید تا گرمای حاصل از برد و موتور به راحتی از پشت دستگاه خارج شود.

5. تمیز کردن یخچال

سعی کنید روزانه قفسه‌های یخچال را با یک پارچه نمدار پاک کنید تا ذرات غذا روی آن‌ها نماند. این کار باعث افزایش طول عمر یخچال و حفظ زیبایی ظاهر آن می‌شود. تمیز کردن کندانسور پشت یخچال نیز در افزایش طول عمر برد یخچال بسیار موثر است. چراکه این بخش در زمان کوتاهی گرد و غبار زیادی را جذب می‌کند و مانع عملکرد مطلوب یخچال و برد آن می‌شود. فشار زیادی که به موتور وارد می‌شود، باعث می‌شود تا در مدت زمان کوتاهی به تعمیر برد یخچال نیاز پیدا کنید.

چرا خدمات تعمیر برد یخچال ساید وی آی پی

 

تماس با ساید وی آی پی

اگر لوازم خانگی شما دچار مشکل شده است با ساید وی آی پی تماس بگیرید.

مشاوره اولیه

کارشناسان ما راهنمایی های لازم برای برطرف کردن مشکل را به شما ارائه می‌دهند.

ارائه زمانبندی و هزینه

کارشناسان هزینه تعمیر را به شما اعلام و زمان حضور را با شما هماهنگ میکند.

تعمیر لوازم خانگی در منزل

تعمیر کاران مجرب برای انجام تعمیرات در اولین فرصت به منزل شما می آیند.

عیب‌یابی برد الکتریکی یخچال

عیب‌یابی برد یخچال یکی از کارهایی است که نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد. شاید گاهی مشکل به سادگی قابل حل باشد اما در بسیاری از مواقع به سختی می‌توان آن را پیدا نمود. کارشناسان متخصص «ساید وی آی پی» به عنوان نمایندگی سرویس دهی و تعمیرات یخچال جنرال و… در تمام نقاط تهران در خدمت شما عزیزان می‌باشند و اگر به تعمیر برد یخچال نیز نیاز داشته باشید برایتان انجام می‌دهند. در صورتی که در زمینه تعمیرات تخصص داشته و ابزارهای مناسب را در اختیار دارید برای عیب‌یابی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

برق را قطع کنید: یخچال را به جلو کشیده و برق آن را قطع نمایید. سپس آن را حرکت دهید، به طوری که به قسمت برد یخچال دسترسی داشته باشید.

پوشش روی صفحه برد را بردارید: بسته به نوع و مدل یخچال محل قرارگرفتن برد می‌تواند متفاوت بوده و در پشت، داخل، دیوار جانبی یا سقف قرار داشته باشد. پس از یافتن آن با استفاده از یک پیچ گوشتی پیچ را خارج کرده و پوشش را بردارید.

جدا کردن سیم: ابتدا یک عکس از سیم‌ها بگیرید تا در هنگام متصل کردن آن‌ها به مشکل نخورید. سپس با استفاده از ابزارهایی همچون انبردست یا پیچ گوشتی تمام سیم‌ها را از صفحه برد الکتریکی جدا نمایید.

خارج کردن برد الکتریکی: زبانه‌های قفل پلاستیکی را به توسط پیچ گوشتی آزاد کرده و برد را خارج کنید.

نصب صفحه کنترل الکتریکی جدید : در این بخش از تعمیر برد یخچال صفحه برد الکتریکی جدید را داخل دستگاه قرار داده و با کمک عکسی که از سیم‌ها گرفته بودید به اتصال آن‌ها بپردازید. قفسه فلزی را لمس کنید تا تخلیه استاتیک انجام گرفته و به برد جدید صدمه نزند.

نصب مجدد درپوش و بازگرداندن برق و اتصالات آب: پوشش را روی محفظه قرار داده و پیچ آن را ببندید. سپس سیم برق را به پریز متصل کرده و خط لوله آب را مجددا نصب نمایید.

تعمیر برد یخچال
لوازم تعمیر برد یخچال

لوازم تعمیر برد یخچال

زمانی که نسبت به خرابی برد یخچال مطمئن شدیم، وقت آن است تا آستین‌ها را بالا زده و برای تعمیر آن اقدام کنیم، تعمیر برد یخچال نیازمند استفاده از ابزار خاصی است که نبود آن‌ها می‌تواند در روند تعمیر، اختلال ایجاد کند.
اهم‌سنج یا مولتی‌متر، یکی از ابزارهای اصلی در تعمیر برد به شمار می‌آید؛ از این وسیله برای اندازه‌گیری و تست مدارهای الکتریکی استفاده می‌شود. این وسیله اولین ابزار در سنجش سلامت وسیله شما به شمار می‌رود و همراه نداشتن آن، می‌تواند منجر به توقف برنامه شما شود.
مشعل لحیم کاری نیز یکی از وسایل واجب برای تعمیر برد یخچال به شمار می‌رود، عدم وجود اتصال مناسب در خازن‌ها و یا اتصالات برد، تعمیرات شما را بی‌فایده و بی‌اثر خواهد کرد.
پیچ گوشتی تخت و پیچ گوشتی چهار سو دو نوع لازم از پیچ گوشتی‌ها در تعمیر برد یخچال، هستند.
هرچند که نوع و سایز پیچ‌ها می‌تواند بر اساس برند و سایز یخچال، متفاوت باشد؛ به عنوان مثال پیچ‌هایی که در موتور یخچال وستینگ هاوس یا بوش استفاده می‌شود، با پیچ‌های داخلی یخچال دوو و ویرپول کاملا متفاوت خواهد بود.
دم باریک، سیم چین، آچار آلن، آچار فرانسوی، آچار بوکس، آچار باز و انواع پیچ نیز لوازم دیگری هستند که از آن‌ها در تعمیر برد یخچال استفاده خواهد شد.

اگر مهارت لازم برای تعمیر برد را در خود نمی‌بینید یا به وسایل گفته شده دسترسی ندارید، بهتر است تا از مخصصان این زمینه کمک گرفته و یخچال خود را به دست آن‌ها بسپارید.

علت روشن و خاموش شدن یخچال و فریزر به صورت خودکار چیست؟

نحوه کارکردن صحیح یخچال به اینصورت است که کمپرسور برای مدت مشخصی روشن و بعد از خنک شدن محیط دوباره خاموش می‌شود. این دستورالعمل خاموش و روشن شدن نیز توسط برد الکترونیکی یخچال صادر می‌شود. درواقع، برد یخچال با کمک سنسورهای حساس به دما، کار نظارت بر سرمای یخچال را برعهده دارد و در صورت خرابی آن ممکن است این زمان به هم بخورد. بنابراین اگر یخچال شما به صورت خودکار بیش از اندازه خاموش و روشن می‌شود، باید برای تعمیر برد یخچال با تعمیرکار تماس بگیرید.

اما دلیل زیاد خاموش و روشن شدن یخچال چیست؟ معمولا دستگاه باید در ازای ۴۵ دقیق کارکرد، ۱۵ دقیقه استراحت کند. اگر یخچال زودتر از این مدت زمان روشن شود، ممکن است قطعاتی چون سنسورها، کمپرسور، ترموستات و یا لاستیک دور یخچال خراب باشد. اگر لاستیک دور یخچال پاره شده باشد، می‌توانید به راحتی آن را تعویض کنید. اما اگر ایراد از کمپرسور و یا برد باشد، باید هرچه سریعتر با تعمیرکار تماس بگیرید.

تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یک برند معروف یخچال و فریزر است که جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرده است و به خاطر عمر طولانی و دوام خوبی که دارد، محصولاتش مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. اما طبیعی است که هر یخچالی بعد از چند سال خراب شود و عمده ایرادات یخچال‌ها مربوط به برد آن‌ها است. گاهی نفوذ آب، نوسانات برق، قطع حسگرها و یا ترموستات باعث خرابی برد یخچال جنرال الکتریک می‌شود. بنابراین اگر یخچال شما با این اختلالات مواجه شد، خیلی سریع آن را از برق بکشید. هرگز تعمیر برد یخچال ساید جنرال الکتریک را به اشخاص نابلد نسپارید. برای اطلاع از قیمت برد یخچال جنرال الکتریک با کارشناسان ما در ساید وی آی پی تماس بگیرید تا برد یخچال شما را در کم‌ترین زمان ممکن تعمیر کنند.

تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک
تعمیر برد یخچال پروفایل

تعمیر برد یخچال پروفایل

یخچال پروفایل مدلی از تولیدات جنرال الکتریک است که به دلیل شهرت بالایی که دارد، برخی آن را یک شرکت مستقل می‌دانند. مسائل مربوط به تعمیرات یخچال پروفایل مربوط به برد و قطعات آن است و در صورت خرابی باید به دست افراد متخصص سپرده شود.
یا توجه به اینکه قطعات این شرکت به ندرت یافت می‌شود. بهتر است برای تعمیر یخچال پروفایل، به نمایندگی‌ یخچال پروفایل این شرکت مراجعه کنید. تا مطمئن شوید قطعات اصل و با کیفیت روی یخچال شما نصب می‌شود. اهمیتی ندارد یخچال شما قدیمی است و یا تکنولوژی جدیدی دارد، تکنسین‌های ماهر به راحتی آن‌ها را تعمیر می‌کنند.

تعمیر برد یخچال پروفایل

تعمیر برد یخچال مابه

برند مابه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان یخچال فریزر است و بسیاری از محصولات خود را با همکاری شرکت‌های جنرال الکتریک و وایت وستینگ هوس تولید می‌کند. این شرکت آمریکایی از قطعات با کیفیت و مستحکم ساخته شده است و در صورت خرابی باید حتما قطعات با کیفیتی در آن جایگزین شود.
برای اطمینان از کیفیت قطعات جایگزین بهتر است با نمایندگی یخچال مابه که مجاز و فعال در این زمینه هستند، تماس حاصل کنید. تکنسین معمولا برد این یخچال را عیب‌یابی کرده و سپس با استفاده از بروزترین تجهیزات به تعمیر آن می‌پردازد. همچنین شما می‌توانید برد را از یخچال خارج کرده و آن را نزد تکنسین ببرید.

تعمیر برد یخچال مابه
تعمیر برد یخچال وایت هوس

تعمیر برد یخچال وایت هوس

وایت هوس یکی دیگر از برندهای معتبر آمریکایی است که یخچال فریزرهای با کیفیتی تولید می‌کند. همانطور که گفتیم، برد یخچال یکی از اجزای اصلی یخچال است و در صورت خرابی، عملکرد کل یخچال را مختل می‌کند. این بخش یکی از گرانترین قطعات یخچال است و در صورت نفوذ آب به موتور ممکن است نیم سوز شود.
قبل از هر چیزی باید دقت بالایی در حفظ و نگهداری داشته باشید. اما اگر به هر دلیل یخچال شما خراب شود، سریع آن را خاموش کنید و با تکنسین تماس بگیرید. نمایندگی‌ یخچال وایت هوس با جایگزینی قطعات با کیفیت و اصلی به تعمیر برد دستگاه می‌پردازند.

تعمیر برد یخچال وایت هوس

هزینه تعمیر خرابی برد یخچال

همانطور که قبلا به این نکته اشاره شد، بردها قطعات مهمی در یخچال‌ها به شمار می‌روند و تعمیر کردن آن‌ها هزینه بیشتری را از دارندگان آن طلب می‌کند. دلیل این بالا بودن قیمت، به فاکتورهای مختلفی مربوط می‌شود، برد وسیله‌ای محوری است و تعویض آن بر روی تمامی بخش‌های یخچال موثر خواهد بود. شما باید بر اساس برند یخچالی که دارید، ایرانی بودن یا نبودن آن، سایز یخچال و سال ساخت آن برای تعمیر برد یخچال، هزینه کنید.
هزینه تعمیر برد در یخچال‌های ساید بای ساید از ۷۰۰ هزار تومان شروع شده و به ۱ ملیون و پانصد هزار تومان نیز می‌رسد. این هزینه برای یخچال فریزها به مراتب کمتره بوده و به صورت میانگین، مبلغی بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک ملیون و دویست را شامل می‌شود.
تعمیر یخچال‌های ساده که فریزر ندارند نیز با قیمت تعمیر این یخچال‌ها برابر بوده و نباید انتظار اختلاف قیمت خاصی را میان این دو نوع داشته باشید.
البته تعمیر برد یخچال به نکات دیگری مانند شرکت خدماتی نیز می‌تواند مرتبط باشد.
خرابی برد اتفاقی ترسناک برای هر خانه به شمار می‌آید؛ اتفاقی که شما می‌توانید با انتخاب شرکت خدماتی مناسب، به آن غلبه کرده و به سادگی هر چه تمام‌تر آن را حل کنید. به یاد داشته باشید که خرابی یا سوختن برد، به معنای پایان عمر یخچال شما نیست و می‌توانید با مقداری هزینه، روحی دوباره به کالبد یخچال خود هدیه کنید.

8/10

تاریخ بروز رسانی 1402/05/01

دیدگاهتان را بنویسید